Stress vriend & vijand

Is (Werk) Stress je Vriend of je Vijand? 

Stress is een bijzonder fenomeen. Er is veel theorie over (werk) stress en welke gevolgen stress kan hebben in de dagelijkse werkpraktijk. In deze workshoptraining leer je (h)erkennen wat er is, en leer je de stress te beperken of juist te benutten, want stress heeft negatieve effecten maar zeker ook positieve! En het is jammer om ziek te worden van stress, zelfs burn-out te raken. Een kostenpost (en meer). En ziek worden van de stress is niet nodig! Je kunt stress beter slim gebruiken. Je krijgt inzichten, oefeningen en checklists!

Deze basis-workshoptraining laat zien wat stress is, wat stress doet met je lichaam en je geest. Je fysieke en mentale power worden sterk beïnvloed door verschillende vormen van stress. Je wordt als deelnemer meegenomen in de mogelijkheden om stress te vermijden, te beperken, te leren (h) erkennen, en te leren benutten. Direct na de workshoptraining kun je al verschil merken!

Vraag jezelf: “Is (werk)stress mijn vriend of mijn vijand? “

stress1

Vraag jij je nu af of wij het over eenzelfde stress hebben? Ja, ik geloof van wel. Misschien heb je onvoldoende helder wat stress meer is dan gespannen zijn, hoofdpijn voelen, slecht slapen en verlamd raken. Er is écht veel meer over te zeggen. Hoe beter je stress leert kennen, hoe beter je stress in je eigen leven en werksituatie leert (h) erkennen. En hoe beter je (h) erkent, hoe gemakkelijker het voor je kan worden om geen of minder last te hebben van stress.

Stress positief benutten is toch een geweldige uitdaging?

De basis workshoptraining beslaat twee dagdelen met lunch én een persoonlijk werkboek! Wil je verdiepen en meer training en oefening voor je persoonlijke omstandigheden en je professionele (werk) situatie, dan kun je aanvullend een verdiepingsdag volgen en/of persoonlijke coaching inzetten op basis van losse consulten zoveel als nodig blijkt.

Tussen de basis dagdelen en de verdieping ontvang je ‘huiswerk’. Niet om je meer stress te bezorgen, maar om je te helpen de stress te reduceren, je persoonlijke stress slim te gebruiken en daar ook plezier aan te beleven!

Als instap en ter voorbereiding maakt iedere deelnemer een individuele ontwikkel-analyse Emotionele Intelligentie (EQ).

Voorbeeld van EQ ...

Voorbeeld van EQ …

Dit is gericht op mentale kracht en handelingsvaardigheden m.b.t. het omgaan met eigen emoties en dat van anderen, gezien op vijf emotiegebieden. Het (digitale) assessment levert een persoonlijke analyse, uitgebreide rapportage in kleur  met algemene en persoonlijke kenmerken én per emotiedomein een flink aantal ontwikkelsuggesties plus één feedback/coachgesprek.

De trainingsgroep bevat maximaal 4 deelnemers.

Er wordt gewerkt met behulp van een inhoudelijke persoonlijke werkmap met o.a. theorie, praktische onderwerpen en do’s en dont’s m.b.t. stress en je EQ rapportage met ontwikkelsuggesties. Uiteraard wordt relatie gelegd tussen je EQ bevindingen en de Stress (on) balans, oefenmateriaal, checklists en een huiswerkopdracht vanuit de overtuiging ‘leren-door-doen’. 

Vraag gerust offerte!  

Aanvullend een verdiepingsdag of individuele coaching

In de verdieping komen terugkoppelingen aan bod, reflectie in relatie tot EQ en Stress, verdieping op de inhoud van de eerste twee dagdelen en meer oefening, plus meer checklists. Tijdens de verdiepingsdag wordt uiteraard gezorgd voor een heerlijke en gezonde lunch, inclusief inhoudelijke materialen!

Workshoptraining. Maximaal 4 deelnemers per groep. Je kunt je persoonlijk aanmelden. Je kunt je ook als groep aanmelden!

Deze workshoptraining en aanvullende begeleiding werken sterk voor persoonlijke en professionele ontwikkeling, leiderschap! En verbeteren van inzicht en zelfkennis helpt zeer om alerter te zijn op voorkomen van burn-out en beperken van (werk)stress! Al meerdere jaren met kleine groepen en in individuele trajecten!

Deze workshoptraining kan gemakkelijk worden aangepast op specifieke doelen en knellende patronen in teams en is daarom goed inzetbaar in-company in bedrijven ter voorkoming van burn-out, beperken van (werk)stress, bij dreigend verzuim of conflicten. Anders gezegd: dit helpt in het toewerken naar meer werkplezier!  

Vraag naar de mogelijkheden.

© Pauline Kemkers | 06 4591 0154 | pauline@werkimpuls.nl